Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с колата - загряване и др.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с колата - загряване и др.

    имам колата от месец и нещо и минах над 3000км без проблеми.
    в неделя по магистралата изведнъж видях че отзад пуши, но не много и че температутате е на около 120 градуса... предо това колата си държеше стабилно 110 винаги и стария собственик ми беше казал че това е нормално.
    спрях колата имаше малко вода която беше поразхвълена от перката, но радиатора си беше топъл и нямаше теч. чаках да спадне температурата после минах няколко км и пак същото и така малко по малко за 3-4 часа се прибрах до София. като странното беше че след първото спиране радиатора вече беше студен, а колата си загряваше.
    след тунела (идвах от Пловдив) спрях и като поистина колата долях около 1л. вода.
    От всичко като цяло ме навежда на мисъта за термостат или водна помпа. махнах термостата вчера и сипах около 5л вода оставих колата да работи, като в разширителния съд имаше в началото малко балончета, предполагам от обезвъздушаване, радиатора остана пак студен и колата мина над 90градуса и балончетата ставаха все повече и повече, като се надявам да е от това, че ври водата... най-лекия варянт е водната помпа да не работи, а най-лошо е гарнитурата да е заминала и да вкарва изгорелите газове във водата и затова да бълбука.
    дайте съвет, как да видя помпата да е в ред и ако е гарнитурата давайте съвет за майтор в софия който няма да ме излъже с диагнозата на колата склонен съм за ремонт защото колата ми харесва, но зависи какво ще излезе.
    Last edited by Leonid_852; d.m.y г., 11:18.

  • #2
    Първоначално публикувано от Leonid_852 Покажи съобщение
    имам колата от месец и нещо и минах над 3000км без проблеми.
    в неделя по магистралата изведнъж видях че отзад пуши, но не много и че температутате е на около 120 градуса... предо това колата си държеше стабилно 110 винаги и стария собственик ми беше казал че това е нормално.
    А каква е колата, с кой мотор и има ли газ/метан и т.н.?
    110 няма как да е нормална температура... нормалната е до 100!


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
      А каква е колата, с кой мотор и има ли газ/метан и т.н.?
      110 няма как да е нормална температура... нормалната е до 100!
      извинете забравих да пиша... колата е 1997 1,6 на метан
      преди това и натоварена съм я карал и с над 150-160... а като стана това бях с 120-130 някъде

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Leonid_852 Покажи съобщение
        извинете забравих да пиша... колата е 1997 1,6 на метан
        преди това и натоварена съм я карал и с над 150-160... а като стана това бях с 120-130 някъде
        Нормална температура на този мотор е 80 градуса ,или ти е счупена турбината на водната помпа,или е гарнитурата на главата или е спукана главата.После има и друго спри газта от бутилката в багажника и я покараи малко на бензин ма задължително със затворен кран на газта.Ако е пак същото почваи с помпата и после ако трее сваляй главата.
        155 2.0 16v МY95 Sport

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
          Нормална температура на този мотор е 80 градуса ,или ти е счупена турбината на водната помпа,или е гарнитурата на главата или е спукана главата.После има и друго спри газта от бутилката в багажника и я покараи малко на бензин ма задължително със затворен кран на газта.Ако е пак същото почваи с помпата и после ако трее сваляй главата.
          какво общо има газта, в случая метана със всичко това... и на бензин пак загряваше до толкова градуса, пробвал съм. винаги стига да делението което е между 90 и 130 и то бавно, случвало ми се е да мина 6-7км докато стигне до 90 градуса

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Leonid_852 Покажи съобщение
            какво общо има газта, в случая метана със всичко това... и на бензин пак загряваше до толкова градуса, пробвал съм. винаги стига да делението което е между 90 и 130 и то бавно, случвало ми се е да мина 6-7км докато стигне до 90 градуса
            Днеска Газаджията има рожден ден ,ма понеже сме приятели ще ти отговоря аз ,като имай представа не съм газаджия и не чаткам много от метанови неразборедби.Значи ако имаш скапана мембрана на изпарителя и пуска газ тази газ отива във водната система и прави въздушна възглавница,при пропана е така та и при метана трее да е същото.Затова ти казвам затвори крана на газта и караи на бензин ,а не само да прехвърлиш на бензин от копчето.
            155 2.0 16v МY95 Sport

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение
              Днеска Газаджията има рожден ден ,ма понеже сме приятели ще ти отговоря аз ,като имай представа не съм газаджия и не чаткам много от метанови неразборедби.Значи ако имаш скапана мембрана на изпарителя и пуска газ тази газ отива във водната система и прави въздушна възглавница,при пропана е така та и при метана трее да е същото.Затова ти казвам затвори крана на газта и караи на бензин ,а не само да прехвърлиш на бензин от копчето.
              добре довечера ще затворя кановете и ще изгухам метана който е вътре и ако имам време ща сваля водната помпа да видя...
              някъкви съвети за свалянето на водната помпа или няма нещо специално

              Comment


              • #8
                Имаш един маркуч, който връща антифриз от дросела към разширителния съд. При това струята му се вижда перфектно вътре в разширителя, ако в системата има циркулация, т.е. при работеща водна помпа...
                ...
                155 1,6 TS 16V `96
                166 2,4 JTD `99
                147 1,9 JTDm 8V `07

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
                  Имаш един маркуч, който връща антифриз от дросела към разширителния съд. При това струята му се вижда перфектно вътре в разширителя, ако в системата има циркулация, т.е. при работеща водна помпа...
                  не мисля че имаше струя само балончета, които се надявам първо да са били от обезвъздушаване, а после от достигане на водата на темп над 100 градуса иначе термостата го сварих и се движеше, но ще видим довечера... което не пречи да дадете мнение къде в София да ида при майстор който разбира от алфи и ще ми каже присъдата точно без да каже всичко е за смяна ако не е така! а може и при някой колега който е по-наясно и има канал може би принципно не ходя по майстори за нищо и гледам каквото може сам да сменям и оправям, защото съм си патил дори и от смяна на масло..

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Leonid_852 Покажи съобщение
                    добре довечера ще затворя кановете и ще изгухам метана който е вътре и ако имам време ща сваля водната помпа да видя...
                    някъкви съвети за свалянето на водната помпа или няма нещо специално
                    Водната помпа на този мотор е на ангренажния ремък и трее тесно квалифициран техник ,и специално оборудване за сглобяването ,за разглобяването не е трудно.

                    Първоначално публикувано от endeavour Покажи съобщение
                    Имаш един маркуч, който връща антифриз от дросела към разширителния съд. При това струята му се вижда перфектно вътре в разширителя, ако в системата има циркулация, т.е. при работеща водна помпа...
                    Не е така колега понеже тези помпи са с пласмасова турбина и я пукат около оста ,помпата пак си работи и пак има циркулация ма не е достатъчна ,само сваляне му е майката.
                    155 2.0 16v МY95 Sport

                    Comment


                    • #11
                      Подрепям мнението на колегите, които предполагат наличието на газова възглавница като причина за прегряването на мотора и студения радиатор.
                      Остава да се установи причината за въпросната възглавница. Дано да е изпарител вместо гарнитура или сцепена глава.

                      Колега, когато двигателят изстине до околна температура виж как изглежда двигателното масло на щеката. Ако има мътен и белезникаво-светъл цвят, вероятноста да е гарнитура или пукната глава е голяма.
                      Има и един реактив, чрез който се установява наличие на изгорели газове в охладителната течност.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Всичко що са симптоми си казват ,че водната помпа не работи!!!
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                          Всичко що са симптоми си казват ,че водната помпа не работи!!!

                          А дано да си познал ,че ако не си идва по лошото.
                          155 2.0 16v МY95 Sport

                          Comment


                          • #14
                            значи ще видя какво ще стане довечера с затварянето на метана... а иначе маслото е чисто сменяно е преди 3 000км когато взех колата и е кастрол магнатек 10в40 и за тези км съм долял близо 1л., а предишния собственик е карал колата с 15в40 каквото му падне. а и междодругото при първото спиране беше започнала да тече и вода и масло от където може, предполагам че е станало много голямо налягане, но лампата за прегряване не беше светнала... маслото ми се стори че излиза от края на щеката за проверка на нивото, но след това спря да тече и може би само 100г са излезли незнам от къде... след това не е мръднало през всичките 60-70км докато стигна до софия... двигателя не трака, пали без проблем. докъто стигна до софия спирах след като светне лампате някъде на 120 градуса и чаках да падне под 90 и на надолнищата изключвах двигателя...
                            другото е че като загря на място вчера и като подадох газ изхвърли няколко мл. вода отзад незнам дали е нормално от конденз не съм гледал принципно дали е така и като стигна 110 градуса и подам повече газ като чели пуши, но това ако си гори масло е нормално...
                            може наистина помпата да е била проблема, но според мен си е довела до заминаване и на гарнитурата... аз съм склонен на ремонт, след който после двигателя ще има компресия нормално и няма да годи масло, защото като се замисли човек колко л. масло ще идат за 30-40 000км. само от това се избива голяма част от ремонта на главата. а иначе колата си върви доста не е като да няма мощност дори върви повече на метан отколкото една друга която имах 2.0 V6 144коня, също на метан
                            Last edited by Leonid_852; d.m.y г., 15:08.

                            Comment


                            • #15
                              Като за начало спри да я мъчиш и прегряваш допълнително!!!
                              Проверете помпата първо а след това пак ще се умува...
                              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                              Comment

                              Working...
                              X